چرا رشته دامپزشکی را انتخاب کنیم؟

چرا دامپزشکی را انتخاب کنیم

  1. در این شغل شما با حیوان و آدم ها سرو کار دارید

شما با موجودی سروکار دارید که نمیتونه به زبان شما صحبت کنه و با این حال مشکل رو تشخیص بدین و درمان کنید. و نتیجه دادن درمان باعث خوشحالی صاحب اون پت میشه. شما قهرمان اونهایید !

2.با دامپزشکی شما طیف گسترده ای از شغل هارو میتونید داشته باشید مثلا

حوزه تحقیقات: پیشرفت در زمنیه تشخیص بیماری ها، متود های جدید درمانی، و اموزش به دانشجویان دامپزشکی. براساس مهارت شخص درامد دامپزشک فعال در ریسرچ در امریکا سالی حدودا 83 هزار دلار هست.

دامپزشکی عمومی: بیشتر دامپزشکان به درمان و معاینه پت هایی مثل سگ و گربه و حیوانات کوچک می پردازند. تشخیص ، درمان و جراحی از مسیولیت های انهاست. در امریکا درامد آنها حدود 110 هزار دلار در سال است

-. متخصص های دامپزشکی: مثل پزشکان ، رشته دامپزشکی حدود 20 فیلد تخصصی دارد. مثلا دندانپزشکی، قلب، بیهوشی و پاتولوژی . و به طور تخصصی در یکی از این حوزه ها مطالعه می کنند. درامد انها با توجه به درامدشون 90 هزار دلار در سال است.

-. Food-Animal Veterinarians  : در این فیلد دامپشزکان با اسب و گاو و بطور کلی با حیوانات مزرعه سروکار دارند. وظیفه آنها بررسی سلامت این حیوانات و تشخیص بیماری در انهاست. این موضوع در سالم بودن محصولات و فراورده های مصرفی انسان ها تاثیر جدی ای دارد. براساس مهارت شخص درامد سالانه تا 190 هزار دلار هم میرسد.

– دامپزشکی حیوانات غیر معمول تر: کار با خزندگان و دوزیستان و غیره را برعهده دارند. در باغ وحش مشغول به کارند و روی بقای این گونه ها کار میکنند.

3.در دامپزشکی همیشه در حال یادگیری هستید.

باید همواره خودتون رو با تکنیک ها و متود های جدید درمانی و تشخیصی خودتون رو همراه کنید و سالیانه در کورس های متفاوت شرکت کنید و از تکننولوژی های جدید مطلع بشید

4.شما در این شغل مستقل هستید.

میتونید در یک سازمان مشغول به کار بشید یا مسیر خودتون رو پیش بگیرید. شما ازادید! به عنوان یک دامپزشک مستقل، تایم کاری و حجم کاری منعطفی دارید و خودتون تصمیم گیرنده هستید و تیم خودتون رو تشکیل میدید. اگر در چارچوب های اداری نمی گنچید این شغل برای شماست!

5. ارتباطات در دامپزشکی:

افراد جان و سلامت ارزشمندترین دارایی خود یعنی پتشان را به شما می سپارند. و خیلی از دامپزشکان ارتباط با صاحبان پت رو خیلی لذت بخش می دونن. فرض کنین در حین کار کردن دوست پیدا می کنین، این عالی نیست؟

تغییرات کنکور 1403
تغییرات کنکور 1403

تغییرات کنکور 1403 یکی از مواردی است که داوطلبان باید در مورد آن بدانند. کنکور سراسری 1403 تغییرات قابل توجهی

معرفی رشته جامعه شناسی
معرفی رشته جامعه شناسی

رشته جامعه شناسی، زیر شاخه علوم اجتماعی، کاوش عمیقی از زندگی اجتماعی انسان ارائه می دهد. این رشته به نقش‌های

زنبور رو همیشه و همه جا داشته باش ، به کارت میاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *