چطور در انگلیسی خود را به سطح B2 برسانیم؟

سطح B2 انگلیسی

اگر این مقاله را انتخاب کرده اید به این معنیه که الان احتمالا در سطح B1 هستید و مراحل بیسیک را گذروندید ، برای اینکه از سطح B1 به B2 یرسید حدود دویست ساعت تمرین نیاز دارید که اول کار میتونید این ساعت رو با توجه به وقتتون در روز های پیش رو تقسیم کنید. قبل از اینکه از راه حل صحبت کنیم باید برامون روشن بشه که در سطح B2 قراره چه اتفاقی بیفته؟ در سطح B2 شما میتونید:

نظراتتون رو در مورد شغلتون و تحصیلات و نقاط قوت و ضعف خودتون بگید.

در مورد چیزاهایی که دوست دارید و یا دوست ندارید و سرگرمی هاتون صحبت کنید.

میتونید در مورد زندگی روزمره و احوالپرسی با دیگران صحبت کنید

می تونید لایف استایل خودتون رو توضیح بدید

بطور کلی در این سطح ، زبان انگلیسی بخشی از روزمره شما شده حتی اگر اشتباه هم کنید مهم نیست.

چی کار باید بکنیم که به این سطح برسیم؟

  • سعی کنید یک دوست رو پیدا کنید که انگلیسی صحبت کنه. از اپلیکیشن ها میتونید کمک بگیرید و افراد انگلیسی زبان رو پیدا کنید.
  • بخونید بخونید بخونید! کتاب بخونید و اگر فکر می کنید ممکنه حوصله اتون سر بره در مورد چیز های مورد علاقتون مقاله بخونید . هر موضوعی باشه مهم نیست ، لباس، فیلم، موسیقی و …
  • گوش کنید!

این روز ها دسترسی به پادکست ها خیلی راحت تر شده. شما میتونید در هر زمینه ای پادکست انگلیسی گوش کنید. نگران اینکه متوجه نشید نباشید، اولش به احتمال زیاد براتون سخت خواهد بود. می تونید از پادکست های اموزشی هم گوش کنید ولی ممکنه که بعد از مدتی حوصله اتون سربره. اگر در گوگل اسم پادکست و موضوعش رو سرچ کنید و در کنارش کلمه ترانسکرایب بنویسید ، می تونید متن پادکست هم پیدا کنید. من در یک مقاله دیگه یک سری پادکست معرفی می کنم. بعلاوه میتونید از کتاب های سطح بندی شده که برای لسینینگ طراحی شدند استفاده کنید. معروف ترین مثال این کتاب ها، TACTICS FOR LISTENING است.

و در آخر :

در این مسیر ممکنه زود ناامید بشید، چون تسلط پیدا کردن در این مرحله کمی سخت به نظر میاد. ممکنه روزها هیچ تغییری حس نکنید و فکر کنید این کار ها بی فایده است. ولی اجازه ندید این حس در شما بزرگ بشه. باهاش کنار بیاید و سعی کنید به این افکار مدتی توجه نکنید. یادگیری زبان هیچوقت به پایان نمیرسه. شما باید بدونید که چرا دارید زبان یاد میگیرید، دلیل هاتون رو برای خودتون بنویسید تا هدف دار تر این مسیر رو دنبال کنید.

تغییرات کنکور 1403
تغییرات کنکور 1403

تغییرات کنکور 1403 یکی از مواردی است که داوطلبان باید در مورد آن بدانند. کنکور سراسری 1403 تغییرات قابل توجهی

معرفی رشته جامعه شناسی
معرفی رشته جامعه شناسی

رشته جامعه شناسی، زیر شاخه علوم اجتماعی، کاوش عمیقی از زندگی اجتماعی انسان ارائه می دهد. این رشته به نقش‌های

زنبور رو همیشه و همه جا داشته باش ، به کارت میاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *