کنترل استرس در زمانی که هیچ چیز مطابق برنامه ریزی های ما پیش نمی رود!

استرس

زمان هایی در زندگی پیش میاد که با وجود تلاش های ما ، یه سری مسائل مطابق میل ما پیش نمیره. در این موقع ها  خشم و اضطراب و نگرانی به سراغ ما میاد. ممکنه از کنسل شدن یک قرار کاری مهم باشه، تا تغییر در برنامه های تعطیلات. مثال حقیقی برای این موضوع حذف موقتی آزمون آیلتس بود که کسایی که میخواستند برای دانشگاه اپلای کنند را وحشت زده کرد. در این مقاله میخوایم در مورد کنترل هیجاناتمون در این مواقع صحبت کنیم.

چرا وقتی چیزی مطابق میل ما پیش نمی ره ، ناراحت و خشمگین میشیم؟

در زمانی که چیزی رو داریم برنامه ریزی میکنیم، بطور پیش فرض فکرمیکنیم قراره همه چیز تحت کنترل ما باشه. کوچک ترین تغییرات در برنامه ها ما رو مضطرب می کنه و باعث میشه بطور کل اون هدف و برنامه رو بذاریم کنار. خشم ، ناامیدی، نگرانی از آینده و این فکر که زندگی ما هیچوقت طبق برنامه های ما پیش نمیره ، طبیعیه و برای همه انسان ها پیش میاد.

راه حل کنار آمدن با ایجاد تغییرات در برنامه های زندگی!

  • به واکنش هاتون در این مواقع فکر کنید.

چرا این احساسات سراغ شما اومده؟ چه فکر هایی در این زمان در ذهن شما می چرخه؟ اون تفکر بنیادی که باعث ایجاد این احساسات منفی شده چیه؟ جواب این سوال ها ، اولین قدم برای پذیرفتن این احساسات و کنار امدن با اونهاست

  • روی منعطف بودن کار کنید!

اگر چیزی در برنامه ریزی شما تغییر کرده ، از حرکت بایستید، فکر کنید که این تغییرات به شکل واقع بینانه چه تاثیری در کار شما گذاشته؟

به جای واکنش سریع و فکر کردن به بدترین احتمالات ، سعی کنید ارام و منطقی به شرایط جدید فکر کنید. شاید بتونید از این شرایط هم به نفع خودتون استفاده کنید.

  • بر پیدا کردن راه حل تمرکز کنید

در هر زمانی فکر کنید که الان میتونید په کار مفیدی برای خودتون انجام بدین؟

  • انتظارات خودتون رو دوباره تنظیم کنید!

ما همیشه سعی می کنیم بی عیب و نقص کار ها رو پیش ببریم . در صورتی که کمالگرا بودن باعث میشه ما چیزهای بیشتری از دست بدیم. همیشه انتظارات واقعی از خودتون داشته باشید و بر اساس شرایط موجود ، خواسته هاتون رو تنظیم کنید.

  • اگر از برنامه ریزی هاتون منحرف شدین ، بپذیرید.

فقط به دلیل اینکه چیزی دقیقا مطابق برنامه ریزی شما پیش نرفته دلیلی بر خراب شدن مسیر نیست. برای رسیدن به یک هدف مسیر های مختلفی وجود داره و شما میتونید از راه های مختلفی به خواسته هاتون برسید. از پروسه لذت ببرید، همه گزینه هاتون رو بررسی کنید و تجربه کنید.

  • کمک بخواید

اگر با چیزی سخت گلاویز هستید ، اجازه بدید یک  روانشناس، دوست و یک فرد قابل اعتماد حامی شما باشد. میتونید راه حل هایی که این افراد میدن استفاده کنید.

در آخر باید بگم که سرزنش کردن خود و دیگران ، فرار کردن از احساسات بدی که به سراغ ما میاد از واکنش هایی هست که اصلا در این شرایط سودمند و کمک کننده نیستند.

تغییرات کنکور 1403
تغییرات کنکور 1403

تغییرات کنکور 1403 یکی از مواردی است که داوطلبان باید در مورد آن بدانند. کنکور سراسری 1403 تغییرات قابل توجهی

معرفی رشته جامعه شناسی
معرفی رشته جامعه شناسی

رشته جامعه شناسی، زیر شاخه علوم اجتماعی، کاوش عمیقی از زندگی اجتماعی انسان ارائه می دهد. این رشته به نقش‌های

زنبور رو همیشه و همه جا داشته باش ، به کارت میاد!

1 دیدگاه در “کنترل استرس در زمانی که هیچ چیز مطابق برنامه ریزی های ما پیش نمی رود!

  1. عال اعاد گفت:

    good

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *