تغییرات کنکور 1403

تغییرات کنکور 1403

تغییرات کنکور 1403 یکی از مواردی است که داوطلبان باید در مورد آن بدانند. کنکور سراسری 1403 تغییرات قابل توجهی داشته است که می تواند برای داوطلبان سردرگم کننده باشد. برای شرکت کنندگان مشتاق ضروری است که از این تغییرات به خوبی آگاه باشند تا به طور مؤثر آماده شوند.

سال 1402 تغییرات اساسی در کنکور سراسری ایجاد کرد و زمینه را برای آنچه می توان در کنکور 1403 انتظار داشت آماده کرد. بدیهی است که کنکور سراسری 1403 از فرمت سالهای اخیر انحراف چشمگیری خواهد داشت و تغییرات متعددی را ایجاد می کند.

با این حال، انبوه اطلاعاتی که در مورد تغییرات کنکور 1403 در گردش است، با به روز رسانی های جدید روزانه می تواند بسیار زیاد باشد. این مقاله از مقالات کتابخانه الکترونیکی زنبوز بر اساس جدیدترین تغییرات کنکور نوشته شده است و با هر تحول جدید به تکامل خود ادامه خواهد داد.

بسیاری از کاندیداها احتمالاً متعجب هستند که کدام تغییرات کنکور 1403 دائمی و کدام موقت هستند. متاسفانه پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، اما اخبار اخیر به برخی تغییرات کنکور 1403 تایید شده اشاره دارد. در این مقاله، داوطلبان آخرین تغییرات کنکور 1403 تایید شده در کنکور را کشف خواهند کرد که به آنها امکان می دهد بر اساس این تنظیمات به طور موثر آماده شوند.

نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری 1403 در گروه های آزمایشی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان با جلسات حضوری در سراسر کشور برگزار می شود. برای شرکت در نوبت اول و دوم کنکور سراسری 1403 کلیه داوطلبان لازم است کارت ورود به جلسه خود را که در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org موجود است، دریافت کنند. این کارت ورود به جلسه الزامی است و داوطلبان باید به محل برگزاری آزمون همراه داشته باشند.

تغییرات در ساختار آزمون:

یکی از تغییرات کنکور 1403در گروه های آزمایشی و سایر مقوله ها به دلیل حذف موضوعات عمومی تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است. تغییرات کنکور 1403 شامل تعداد سوالات آزمون سراسری و زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به آنها می شود. فرمت آزمون اکنون شامل ارائه سؤالات هر درس یا گروهی از دروس در دفترچه ها و پاسخنامه های جداگانه است. در پایان هر مجموعه سوالات، یک پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری می شود و یک مجموعه جدید از دفترچه و پاسخنامه برای نوبت بعدی توزیع می شود.

آزمون ورودی الکترونیکی:

بر اساس اعلام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، کنکور سراسری 1403 به صورت الکترونیکی برگزار می شود. مفهوم کنکور الکترونیکی شامل حضور داوطلبان در مراکز امتحانی مجهز به نمایشگر هوشمند است. داوطلبان از طریق این سیستم دیجیتال به سوالات پاسخ خواهند داد. البته این موضوع تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است.

الزامات مستندات در کنکور 1403:

یکی از تغییرات کنکور 1403 داشتن مدارک هویتی می باشد یعنی شما علاوه بر کارت ورود به جلسه، باید مدارک هویتی ضروری از جمله شناسنامه و کارت ملی همراه با عکس همراه داشته باشند. این اسناد برای تأیید و اهداف امنیتی بسیار مهم هستند.

استراتژی های موثر برای موفقیت:

پیمایش موفقیت آمیز کنکور مستلزم مدیریت زمان موثر و استراتژی های کاهش استرس است. داوطلبان باید برای اختصاص زمان کافی به هر بخش از آزمون، مدیریت زمان را تمرین کنند و از عجله در مورد سؤالات خودداری کنند. کاهش استرس را می توان از طریق آمادگی کافی، از جمله شرکت در امتحانات تمرینی و توسعه تکنیک های تمدد اعصاب برای حفظ آرامش در طول امتحان به دست آورد.

تغییرات کنکور 1403

کنکور سراسری به عنوان یک ارزیابی محوری در زندگی دانش آموزان است و به عنوان دروازه ای برای دسترسی به موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها عمل می کند. این آزمون تا سال 1400 سالی یک بار در اوایل تابستان برگزار می شد که دانش آموزان بر اساس نتایج امتحانات خود رشته تحصیلی خود را انتخاب می کردند.

تغییرات کنکور 1403 قابل توجه در آزمون ورودی:

چندین تغییر مهم در کنکور سراسری ایجاد شده است:

تاثیر سوابق تحصیلی: وزن سوابق تحصیلی بر عملکرد کلی دانش آموز در امتحان تنظیم شده است. این تغییر بر اهمیت سابقه تحصیلی یک داوطلب تاکید می کند.

حذف دروس کنکور سراسری: دروس کنکور سراسری از دفترچه سوالات آزمون حذف شده و دروس تست شده در آزمون را تغییر می دهد.

تاثیر کلاس دوازدهم در کنکور 1403:

در کنکور 1403 نتایج پایه دوازدهم وزن قابل توجه 40 درصد را به همراه خواهد داشت و این تاثیر قطعی است. این بدان معناست که قبولی نهایی داوطلب با ترکیبی از نمره امتحان و عملکرد تحصیلی پایه دوازدهم تعیین می شود که 60 درصد از ارزشیابی کلی را تشکیل می دهد. این تأثیر قطعی هم تأثیرات مثبت و هم تأثیرات منفی را بر درخواست داوطلب در بر می گیرد.

از سال 1401 سازمان سنجش و آموزش کشور تصمیم گرفت سالی دو بار کنکور سراسری برگزار کند که یکی از مهمترین تغییرات کنکور 1403 می باشد. در حال حاضر کنکور سراسری در تمامی گروه های آزمایشی در اردیبهشت و تیرماه برگزار می شود. داوطلبان این امکان را دارند که بهترین نتیجه را بین این دو آزمون انتخاب کنند. این تغییر، داوطلبان را قادر می سازد تا شانس خود را برای داشتن یک موقعیت دانشگاهی مطلوب افزایش دهند.

برای دریافت جزوات دبیرستان و دریافت جزوه های پایه دوازدهم اقدام کنید این جزوات با داشتن نمونه سوالات مهم درسی می توانند شما را در ارتقای درسی همراهی کنند و نمونه سوالات برای دانستن سوالات مهم درسی و کنکور سراسری بسیار مهم می باشند.

تاریخ تغییرات کنکور 1403

 

تاریخ تغییرات کنکور 1403:

در سال قبل کنکور سراسری دو بار در دی و تیر برگزار شد. برای کنکور سراسری 1403، نوبت اول در 6 و 7 اردیبهشت 1403 در نظر گرفته شده است، در حالی که نوبت دوم در روز های پنج شنبه و جمعه مورخ 7 و 8 تیر ماه 1403 به همت سازمان کنکور برگزار می شود.

فرآیند انتخاب رشته:

داوطلبانی که در نوبت اول کنکور 1403 شرکت می کنند نتایج اولیه در اسفند ماه را دریافت می کنند اما باید مرداد ماه سال بعد همزمان با داوطلبان کنکور تیر 1403 انتخاب رشته کنند. پس از دریافت نتایج اولیه در اسفندماه، فرآیند انتخاب رشته انجام خواهد شد. در حالی که آزمون و نتایج اولیه دو بار در سال انجام می شود، روند انتخاب رشته و تعیین نتایج نهایی برای هر دو دوره ثابت خواهد ماند.

تاریخ و زمان برگزاری کنکور 1403- نوبت اول

لیست گروه‌های آموزشی تاریخ و زمان برگزاری
کنکور تجربی نوبت اول 6 و 7 اردیبهشت 1403
کنکور زبان نوبت اول 6 و 7 اردیبهشت 1403
کنکور ریاضی نوبت اول 6 و 7 اردیبهشت 1403
کنکور انسانی نوبت اول 6 و 7 اردیبهشت 1403
کنکور هنر نوبت اول 6 و 7 اردیبهشت 1403

تاریخ و زمان برگزاری کنکور 1403- نوبت دوم

لیست گروه‌های آموزشی تاریخ و زمان برگزاری
کنکور تجربی نوبت دوم 7 و 8 تیر ماه 1403
کنکور زبان نوبت دوم 7 و 8 تیر ماه 1403
کنکور ریاضی نوبت دوم 7 و 8 تیر ماه 1403
کنکور انسانی نوبت دوم 7 و 8 تیر ماه 1403
کنکور هنر نوبت دوم 7 و 8 تیر ماه 1403

 

معرفی رشته جامعه شناسی
معرفی رشته جامعه شناسی

رشته جامعه شناسی، زیر شاخه علوم اجتماعی، کاوش عمیقی از زندگی اجتماعی انسان ارائه می دهد. این رشته به نقش‌های

زنبور رو همیشه و همه جا داشته باش ، به کارت میاد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *